house of dreams

house of dreams

full house of dreams

full house of dreams
this is what i want..full house of dreams..i want all people that i met in this world to be part of this full house of dreams..by doing that, i will not forget those who always be with me, cry with me, laugh with me and also those who always hurt me..for those who had made me happy, thank u so much for being such a nice person..and for those who had hurt me, thank u because u teach me the reality of living in this world..THANKS A LOT!!!

i will not regret anything that happened in my life..all such experienced, of course, i will keep them in this full house of dreams..later on,when i already become an old lady, i will come and visit this full house of dreams..and i will remember each person that had come into my life...

Friday, April 24, 2009

perempuan suka nangis??

kenapa wanita suka menangis??adakah kerana wanita itu seorang yang lemah??adakah wanita itu seorang yang suka menunjukkan kelemahannya di hadapan org lain??
kepada sesiapa yg menganggap wanita seperti itu, ubahlah pemikiran anda..Maha Pencipta telah mencipta wanita dengan sifatnya yang senang untuk mengeluarkan air mata..mengapa??ini jawapannya....................

Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama. Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

"Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

"Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya. Sebab bukannya tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak.

"Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."


kepada insan yg bergelar wanita, bersyukurlah anda dilahirkan sebagai seorang wanita..air mata tidak beerti kita adalah manusia lemah..air mata itu merupakan air mata kehidupan yang akan sentiasa bersama kita sehingga lah akhir hayat nnti..menangislah dan biarkan air mata itu mengalir tanpa henti kerana inilah kurniaan Maha Esa untuk hambanya..

p/s: nape susah tgok lelaki nangis??hurmmm........

8 comments:

  1. lki xske ngis kot..
    ina,ak slalu je ngis..ahaha..tyme emosi xstbil..rse xley nak blja r,rndu umh la(pdhal umh sgt dkat okey),sakit pale atau de mslh2 lain..
    pas ngis,okey jek..


    ngis release tension..biar org ckp ngis xubah ppe..at least ak rse tenang.

    ReplyDelete
  2. ak lak biduanita air mata
    haha~
    kdg2 klu ak tgk citer sorang2 or bca novel
    sah2 mata ak akn bengkak
    hehe~
    sbb nangis~~

    "lelaki terkuat menangis kerana takut akan kekuasaan ILLAHI dan wanita tergagah menangis kerana dgn menangis dapat memberi kekuatan padanya"

    ReplyDelete
  3. ina,thanks for posting this.at times like this,aku sgt memerlukan kata2 cemni..tq so much!

    ReplyDelete
  4. laki ego xnk tnjuk klu diorg nangis pon..
    hahaha..

    p/s:
    rindu mama..

    ReplyDelete
  5. laki sukar difahami.

    yes

    terlalu sukar

    yes

    ReplyDelete
  6. lelaki mmg sukar difahami..100% setuju..

    ReplyDelete
  7. wawa: friend will now that u need them even though u dun tell them about that..i2 sbb ak post entry nie sbb ak tau ko perlukannye..hehe..=)

    kwn2ku semua,klu da msalah nangis je!!!

    ReplyDelete
  8. eleh..ye2 je kau kan?haha!dan2 tu la kate entry ni utk aku..tp siyes..tq..aku sgt lege semue dh berakhir..alhamdulillah :)

    ReplyDelete

YOU RAISE ME UP

WHEN I AM DOWN AND OH MY SOUL, SO WEARY
WHEN TROUBLES COME AND MY HEART BURDENED BE,
THEN I AM STILL AND WAIT HERE IN THE SILENCE
UNTIL U COME AND SIT AWHILE WITH ME

U RAISE ME UP SO I CAN STAND ON MOUNTAIN
U RAISE ME UP TO WALK ON STORMY SEAS
I AM STRONG WHEN I AM IN UR SHOULDERS
U RAISE ME UP TO MORE THAT I CAN BE

KHAS UNTUK: MAK DAN ABAH
TERIMA KASIH MAK DAN ABAH!!
LOVE U FOREVER!!