house of dreams

house of dreams

full house of dreams

full house of dreams
this is what i want..full house of dreams..i want all people that i met in this world to be part of this full house of dreams..by doing that, i will not forget those who always be with me, cry with me, laugh with me and also those who always hurt me..for those who had made me happy, thank u so much for being such a nice person..and for those who had hurt me, thank u because u teach me the reality of living in this world..THANKS A LOT!!!

i will not regret anything that happened in my life..all such experienced, of course, i will keep them in this full house of dreams..later on,when i already become an old lady, i will come and visit this full house of dreams..and i will remember each person that had come into my life...

Thursday, July 9, 2009

sedar atau x sedar..

ak ada bca satu artikel nie pasal cinta...artikel nie bez sbb bleh beri kesedaran ttg perkara yang kita x sedari..rsanya sesuai sgt share ngn korg semua..tp ak ada edit dan x semua yang diberitahu ak tulis kt cni..juz amek part interesting je..slmt menghayati...

1.Anda mengetahui yg anda merindui seseorang apabila jantung anda berdegup pantas ketika teringatkan dia. Dan walaupun sekadar "Hai" daripada dia mencukupi sebagai penenang.

ULASAN: anda mungkin menaruh hati kepadanya, cuma anda tidak menyedarinya ataupun anda tidak mahu menerimanya sebagai kenyataan.

2.Jangan melarikan diri dari 'cinta' apabila ia berada di hadapan kamu.Jangan melarikan diri daripadanya kerana suatu hari nanti, kamu pasti akan teringatkannya kembali dan menyesali perbuatan kamu itu.

ULASAN: hargai org yg menyayangi kamu.

3.penyesalan terbesar dalam hidup ialah risiko yang kita tidak ambil. Jika anda merasakan sesuatu itu akan membuatkan anda bahagia, maka teruskan. Ingatlah bahawa kita akan melalui semua ini hanya sekali, mungkin tiada lagi peluang kedua.

ULASAN: Masa tidak menunggu kita. Jika anda rasakan anda telah bertemu dengan orang yg sesuai, maka hargailah dia, jangan biarkan dia berlalu begitu sahaja. Jangan bertangguh kerana takut. Cubalah dahulu atau anda akan menyesal kerana membiarkan ia berlalu begitu sahaja. Tiada sesiapapun yang tahu apakah yang membuatkan anda benar2 bahagia.

4.Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi, "Saya air mata seorang gadis yang menyayangi seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?". Jawab titis air mata kedua tu, "Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yg menyayangi saya berlalu begitu sahaja."

ULASAN: tiada sesiapa pn bersimpati thdp org yg sengaja melepaskan peluang pergi begitu shj tanpa mencuba utk mendaptkannya.kita selalu tidak menghargai org yg menyayangi atau hampir dgn kita sehingga dia pergi, kemudian kita akn menyesal dikemudian hari.

5.
Lawaknya bila kita meletakkan standard untuk orang yg bakal kita sayangi, tetapi jauh di sudut hati, kita tahu yang orang yg kita sayangi itu terkecuali daripada standard itu. (don't be too choosy!)

ULASAN: tiada siapa pn yg sempurna di dunia nie..

6.
anda tidak pernah kalah/kecewa d! alam mencintai/menyayangi. Anda cuma kalah jika anda bertangguh.

ULASAN: Jangan takut untuk meluahkan isi hati anda kepada orang yang anda sayang/cintai. Beritahu mereka dan biar mereka buat keputusan di pihak mereka. Salah satu perkara yang paling indah dalam hidup ialah memberitahu kepada orang yang anda sayangi betapa penting dan istimewanya mereka dalam hidup anda. Dengan itu, anda akan rasa lebih yakin dan puas. Dan anda akan rasa bangga terhadap diri anda kerana anda telah menunaikan tanggungjawab anda terhadap perasaan hati anda.



No comments:

Post a Comment

YOU RAISE ME UP

WHEN I AM DOWN AND OH MY SOUL, SO WEARY
WHEN TROUBLES COME AND MY HEART BURDENED BE,
THEN I AM STILL AND WAIT HERE IN THE SILENCE
UNTIL U COME AND SIT AWHILE WITH ME

U RAISE ME UP SO I CAN STAND ON MOUNTAIN
U RAISE ME UP TO WALK ON STORMY SEAS
I AM STRONG WHEN I AM IN UR SHOULDERS
U RAISE ME UP TO MORE THAT I CAN BE

KHAS UNTUK: MAK DAN ABAH
TERIMA KASIH MAK DAN ABAH!!
LOVE U FOREVER!!